Conferència
JOSEP TARRADELLAS
Ambició i poder
De la Generalitat republicana a la Generalitat autonòmica
Dimecres 25 de març de 17h. a 19h.
Professor - Joaquim COLOMINAS I FERRAN. Professor de Ciència Política a la Universitat de Barcelona
Aquesta conferència ofereix un recorregut per l'apassionant vida de Josep Tarradellas i Joan (1899-1988), figura fonamental de la política catalana i espanyola del segle XX, el compromís del qual amb la democràcia i l'autogovern va marcar la història de Catalunya.
Tarradellas va exercir càrrecs de màxima responsabilitat durant la Segona República i la Guerra Civil. A partir del 1954, va assumir la presidència de la Generalitat a l'exili, mantenint viva la legitimitat institucional de la institució durant gairebé quatre dècades de dictadura franquista, convertint-se en un símbol de resistència i dignitat.
Després d'abandonar Espanya el febrer de 1939, Tarradellas es va establir principalment a la localitat francesa de Saint-Martin-le-Beau , on va enfrontar una etapa de gran precarietat i perill, sent fins i tot perseguit per la Gestapo i patint l'empresonament en camps de concentració. Triat president a l'exili el 1954 després de la dimissió de Josep Irla.
El decisiu paper en la transició espanyola, culminant amb el seu històric retorn l'octubre del 1977 després d'un pacte amb Adolfo Suárez, moment en què va pronunciar la cèlebre frase "Ciutadans de Catalunya, ja sóc aquí". Com a president de la Generalitat provisional (1977-1980), Tarradellas va gestionar amb pragmatisme i consens la restauració de l'autonomia i va facilitar el pas cap a la democràcia.
Dimecres 25 de març - de 17 a 19h.
Preu per persona – 40€
Lloc - Sala Tin Campos - Hotel Mercure Condor BCN * - Via Augusta, 127 cantonada carrer Aribau